film

Wieś pływających krów

film

Wieś pływających krów

Wieś pływających krów - Bilety do kina

Wieś pływających krów - Warszawa Sala widowiskowa Broadway, piętro 0, DK Kadr | Kupuj Bilety Online

sala: Broadway
wstęp: 10 zł, bilety online lub W DK KADR

Troje młodych berlińczyków ze wspólnoty Spirit Center, dbającej o duchowy rozwój za pomocą jogi, medytacji i szamańskich rytuałów, postanawia udać się na polską wieś. Ellen, Mario i Jon jadą na Wschód, aż pod granicę Polski z Białorusią, gdzie od miejscowego gospodarza, Stanisława, wynajmują stuletni drewniany dom. Chcą spędzić tu wakacje, pracować w polu i być blisko natury. Z perspektywy rolników Niemcy są nieszkodliwymi wariatami, którym można jednak pozazdrościć swobody. Goście odkrywają natomiast, że prowadzenie gospodarstwa nie jest romantyczną sielanką, tylko ciężką pracą – za to na własnej ziemi. Inne style życia, inne wartości, inne języki – czy jest cokolwiek, co łączy te dwa światy?

Zwiastun:https://www.youtube.com/watch?v=yAZNi03KROs

O kinie nonfiction dziś zwykle rozmawia się w kluczu edukacyjnym i publicystycznym. Cykl filmowy KADR NON_FICTION jest próbą odczarowania tej sytuacji – propozycją dla widzów, którzy we współczesnym kinie osobiste spotkanie z autorem i bohaterem przedkładają nad chęć zaspokojenia doraźnej ciekawości. Szukamy tytułów, które pozwolą nam wniknąć w dzieło filmowe głębiej, przebić tkankę informacyjną, tak by widz miał szansę odejść od bieżączki newsów i gorących tematów, odkrywając więcej, nie tylko fakty, ale także prawdę o sobie i Innym. Zatem nie temat, lecz człowiek i jego historia – pulsująca po obu stronach ekranu – i nie prawda w kinie, lecz prawda kina.
Jak współczesna sztuka filmowa radzi sobie z opisywaniem rzeczywistości? Czy łapie ją na nerwie, a może odkłada, szukając bufora w dystansie, nieskłonna do nazywania, wymykająca się semantyce? Gdzie w tym wszystkim jest autor? Czy bliżej mu dziś do funkcji demonstratora prawdy, a może częściej wiernego obserwatora rzeczywistości? W jaki sposób dialoguje z widzem? Współczesne kino nonfiction to wreszcie na powrót istotne pytanie o filmową poetykę. To i wiele innych powracać będą w wykładach wprowadzających oraz w spotkaniach z gośćmi cyklu, którego kuratorką jest Magda Wichrowska.

Dr Magdalena Wichrowska – filmoznawczyni, filozofka i dziennikarka, autorka książek: „Szukając prawdy. Problem poetyki w polskim filmie dokumentalnym po roku 1989” i „Bydgoszcz Movie” oraz programu edukacji filmowej Movie Mówi Project, kierowniczka Zakładu Kultury Audiowizualnej przy Katedrze Przemysłów Kreatywnych WSG w Bydgoszczy.

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Recenzje

Bardzo ciekawy film. Przyszlam z chlopakiem, ktory jest Niemcem i mieszka od kilku lat w Polsce. Niedawno poznal polska wies i byl zachwycony. Postanowilam pokazac mu cos, co jest polaczone z jego krajem i Polska w ktorej mieszka. Ubawilismy sie, mielismy tez konwersacje na temat roznic kulturowych. Dla mnie samej film byl ciekawym przezyciem zderzenia sie dwoch kompletnie roznych swiatow, tesknota mlodych ludzi za natura. Praca na roli, ktora wiaze sie tez z duzym wysilkiem, z czego jak widac nie wszyscy zdaja sobie sprawe. Film otwiera oczy na subkultury w Niemczech i na wiejska kulture w Polsce. Przepiekne widoki, piekny, emocjonalny film. Dziekujemy. To byl nasz pierwszy film w Domu Kultury Kadr i na pewno nie ostatni. Bedziemy polecac.

Polecane