spektakl
Ciemność. To, co jest ukryte

spektakl

Ciemność. To, co jest ukryte

Ciemność. To, co jest ukryte

Ciemność. To, co jest ukryte - Warszawa - bilety na spektakl

Teatr CHOREA / „Ciemność. To co jest ukryte”
(Projekt współfinansuje m.st. Warszawa)
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, DK “KADR”, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa

Tytuł: “Ciemność. To co jest ukryte”
Reżyseria i choreografia: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz
Scenariusz i dramaturgia: Wiktor Moraczewski
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Przygotowanie muzyczne: Joanna Filarska
Kostiumy: Mateusz Bidziński
Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański
Reżyser i światła: Tomasz Krukowski
Wizualizacje: Paweł Klepacz
Multimedia interaktywne: Aleksander Dynarek
Obsada: Joanna Chmielecka, Anna Chojnacka, Barbara Cieślewicz, Ewa Otomańska, Aleksandra, Szałek, Aleksandra Ziomek, Przemysław Bitner, Tomasz Hołubowicz, Grzegorz Nasalski
Po spektaklu spotkanie prowadzi Jadwiga Majewska.

Ciemność? Boję się jej. Takiej odpowiedzi udzieliłaby większość z nas. Dla obawiających się ciemności jest ona przede wszystkim brakiem czegoś, do czego przywykliśmy, co daje nam poczucie bezpieczeństwa i pewności. Jej barwa jest utożsamiana ze złem, lękiem, światem nieznanym. Ale czasami i ci zalęknieni pragną wtulić się w ciemność ‒ z myślą o zatrzymaniu ruchu materii, z nadzieją na osiągnięcie spokoju i wytchnienia. Ciemność jest zaskakująca, pociągająca, pełna szeptów i szelestów, które warto usłyszeć. Większość ludzi potrzebuje ciemności. Takiej ciemności, w której mogliby się na chwilę zatrzymać i… ZOBACZYĆ WIĘCEJ. Jak brzmi Twoja Ciemność? Boisz się jej? A może wręcz przeciwnie, bardzo jej pragniesz?
Wiktor Moraczewski, dramaturg

Spektakl „Ciemność. To co jest ukryte” to kolejny etap współpracy tancerzy Teatru Chorea z osobami niewidomymi i słabowidzącymi. Muzyczno-ruchowy projekt jest odzwierciedleniem widzialności osób narażonych na marginalizację, których życie zostało rozerwane pomiędzy światłem/ciemnością, dźwiękiem/ciszą, ruchem/bezruchem. Muzyka wykonywana jest na żywo. Warstwa literacka spektaklu została wzbogacona o wątki naukowe.
Codzienny cykl życia człowieka podzielony jest na dwie fazy. Podczas jednej dominuje światło, w drugiej natomiast – ciemność. Porządek ten został, od pewnego momentu w historii cywilizacji, zaburzony przez skąpanie świata w sztucznym świetle. Wówczas to nasiliły się intuicje i przeświadczenia, które kategoryzują ciemność jako obszar zła, natomiast światłu przypisują walory wydobywania dobra i jasności, ułatwiającej funkcjonowanie w codziennym życiu.
Z naukowego punktu widzenia całkowita ciemności nie istnieje. Wszystkie ciała emitują bowiem promieniowanie elektromagnetyczne – światło. Osoby niewidome i słabowidzące postrzegają ciemność zupełnie inaczej. Ciemność to dla nich znajomy obszar bezpieczeństwa, to poczucie podmiotowości, wolności, to także ramy wyrażania radości i swobody we własnym działaniu. Niewidomi posiadają narzędzia i umiejętności, by żyć w ciemności. Nie boją się jej, ale traktują ją jako naturalne środowisko życia.
www.chorea.com.pl

Teaser spektaklu:
film: Paweł Klepacz
https://m.youtube.com/watch?v=qZhz1z1_dsY

Obejrzyj galerie zdjęć:

fot. HaWa:
https://www.facebook.com/pg/choreateatr/photos/?tab=album&album_id=1377958462312835
fot. Harmony Art:
https://www.facebook.com/pg/choreateatr/photos/?tab=album&album_id=1391614764280538

Teatr CHOREA to grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center tworzy Fabrykę Sztuki. W początkach działalności twórczej Teatr CHOREA realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół wytworzył własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i za granicą. Od 2010 roku, naprzemiennie, co dwa lata, organizuje międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy i ogólnopolski Festiwal Teatralny Perspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Chór Teatru CHOREA, Brzydal, Vidomi, Ciemność i Take Over.

Janusz Adam Biedrzycki – aktor, tancerz, choreograf, instruktor teatralny. Absolwent UMCS w Lublinie, kierunku kulturoznawstwo, specjalizacja folklorystyka i etnologia, teatrologia i filmoznawstwo. Absolwent UŁ kierunku zarządzanie kulturą. Współzałożyciel Teatru CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracował z teatrami: Nettheatre w Lublinie, Teatr „Pinokio” Łódź. Autor choreografii do spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły…” reż. Iga Załęczna oraz monodramu „Upadek Psycho-Somatic-Gaym. Pomysłodawca i realizator cyklu warsztatów zakończonych spektaklem „Brzydal”. Stypendysta MKiDN w latach 2010 oraz 2014 i Urzędu Miasta Łodzi w 2013r./2017r. Pomysłodawca i realizator projektu “Vidomi” oraz “Vidomi-Kontynuacje” cyklu warsztatów tanecznych zakończonych spektaklem, z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współtwórca podręcznika “Trening fizyczny aktora” we współpracy z Łódzką Szkołą Filmową, przy wsparciu IMiT-u.

Magdalena Paszkiewicz – tancerka, reżyserka, choreograf, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego. W latach 1998-2013 związana z Teatrem Tańca „PRO” Łódzki Dom Kultury. Najważniejsze premiery jako współtwórczyni i tancerka: “BorderLine” 2007; “Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa” 2009/2010; “Historie być może prawdziwe” w ramach Dotknij Teatru 2012; “Wióry lecą!” 2012; “Pokojówki” w ramach Dotknij Teatru 2013. Aktorka Teatru Kilku Osób, w reż. Mariana Glinkowski: “Słowa pomieszane ze snami” 2010; “Orfeusz” 2012. Współchoreografka solo pt. „3D of Me”. Reżyserka i współchoreograf monodramu „Upadek, PSYCHOSOMATIC GAY-m” (2010) J. A. Biedrzyckiego. Laureatka konkursu Rezydencja/Premiera 2011 Klub Żak Couching z Wojtkiem Mochniejem i realizacja solo „Panna P”. Współpracowała przy projekcie ORATORIUM DANCE PROJECT 2011/2012 Teatru Chorea oraz z J. A. Biedrzyckim współreżyserowała spektakle: „Brzydal” 2013; „Vidomi” 2014.

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt CST współfinansuje m.st. Warszawa
Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr
www.centrumsztukitanca.eu

 

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Brak wydarzeń w: Warszawa

Brak wydarzeń w: Warszawa


Recenzje

Brak recenzji

Polecane

(671)

"Pikantni" - komedia obyczajowa Stefana Vögla, cenionego austriackiego dramaturga, która wykorzystuje znany schemat czworokąta.
Dwie znudzone sobą pary małżeńskie Alex i Doris oraz Bea i Christoph, szukają wrażeń, by podnieść temperaturę swoich związków. Pary poznały się na portalu randkowym i postanowiły urządzić wspólną, intymną schadzkę. Sytuacja komplikuje się już na samym początku wieczoru... Bohaterowie, choć podekscytowani pikantnym pomysłem urozmaicenia pożycia małżeńskiego, nie spodziewają się jednak, co z tego wyniknie... Czy żądny nowych eksperymentów Alex, jego sceptyczna żona Doris, nowoczesna i rozwiązła Bea oraz jej monogamiczny mąż Christoph, wiedzą na co się decydują?

Spotkanie będzie dopiero początkiem emocjonujących zmian w życiu całej czwórki.
 
Komedia Stefana Vögla z szybkim tempem oraz humorem słownym i sytuacyjnym zaskakuje błyskotliwym dialogiem i inteligentnymi ripostami. Jest świetnym materiałem na fantastyczną zabawę, niepozbawioną refleksji na temat nowoczesnych małżeństw oraz manipulacji uczuciami. Dawka zdrowego śmiechu o bezkrytycznej pogoni za wolnością.

Obsada
Doris – Barbara Kurdej-Szatan
Bea – Anna Mucha
Christoph – Mikołaj Krawczyk/Maurycy Popiel
Alex – Michał Ziembicki

 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
(240)
Najnowsza odsłona spektaklu wpisanego do Księgi Rekordów Guinnessa! Punktem wyjścia jest kultowy i uwielbiany scenariusz pt. ,,Szalone nożyczki" - utwór cieszy się powodzeniem w najlepszych teatrach komediowych świata już od ponad 50-ciu lat! 
 
Energiczny i przebojowy fryzjer prowadzi salon w lokalu wynajętym od Pani Izabeli. Kiedy artysta fryzur zajmuje się plejadą barwnych
charakterów, dochodzi do skandalu – właścicielka lokalu nie żyje..! Detektywi mają nie lada wyzwanie,by rozwiązać kryminalną zagadkę...KTO ZABIŁ?! Wszyscy obecni w salonie mieli motyw acz nikt nie przyznaje się do zbrodni. Policja woła na alarm! - wtedy do akcji wkracza UWAGA!...Widz!!!
W tym momencie interakcja Publiczności z Aktorami oraz towarzyszący humor sięga zenitu. Jaki będzie finał? Wszystko pozostaje w Państwa rękach.
Ten spektakl nigdy nie kończy się tak samo! Jest magnetyczny, elektryzujący i budzący podziw Publiki całego świata!
,,Szalone nożyczki” to także świetnie skrojone postaci i doskonałe aktorstwo. Niezapomniana zabawa spędzona w towarzystwie gwiazd!
 
Starszy Inspektor:   Lesław Żurek / Maciej Wilewski / Krzysztof Ibisz
Pani Dąbek:  Joanna Kupińska / Urszula Dębska
Edward Wurzel:   Alan Andersz
Barbara Markowska:   Dominika Gwit
Antoni Grzebiński:   Leszek Stanek
Młodszy Inspektor:   Maciej Wilewski / Michał Piróg
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
(105)

Nie od dziś wiadomo, że jeśli szukamy dużej dawki dobrego humoru i przepisu na doskonałą rozrywkę, warto sięgnąć po komedię francuską. „Nerwica natręctw” - sztuka autorstwa Laurenta Baffie w reżyserii Artura Barcisia to lekka opowieść o skomplikowanych osobowościach.

Gdy w poczekalni u genialnego psychiatry spotyka się kilkoro pacjentów zawsze jest ciekawie. Tym bardziej, jeśli są to osoby cierpiące na takie fobie jak: niekontrolowane przeklinanie (choroba Touretta), przeliczanie wszystkiego (arytmomania), strach przed bakteriami (nozofobia), powtarzanie każdego zdania (palilalia), niemożność stanięcia na linii, czy tytułowa nerwica natręctw. A gdy z powodu niekończącej się absencji lekarza pacjenci zaczynają się leczyć sami, zapowiada się prawdziwa jazda... Będzie zabawnie!

Autor: Laurent Baffie
Reżyseria: Artur Barciś
Obsada
- Karolina Sawka
- Jowita Budnik
- Katarzyna Herman
- Rafał Królikowski
- Artur Barciś / Andrzej Zieliński
- Zdzisław Wardejn

 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
(1)

Twórcy spektaklu "Mayday 2" & "Szalone Nożyczki" zapraszają na kolejny światowy hit pt.: "Chcesz się bawić? Zadzwoń!" To prawdziwa komediowa uczta pełna zwrotów akcji, barwnych postaci i świetnego humoru spędzonego w towarzystwie gwiazd!

Tristan: Michał Piróg / Michał Koterski
Charlotte: Anna Powierza / Dominika Gwit
Henry: Piotr Pręgowski / Krzysztof Hanke
Iza: Katarzyna Polewany / Klaudia Halejcio
Schmidt: Michał Mikołajczak / Marek Włodarczyk
Bloggins: Rafał Mroczek / Marcin Mroczek
Brown: Dorota Bierkowska / Iwona Rulewicz

Autor: I. D. Clark, M. Kash
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyser: Radosław Dunaszewski
Scenografia: Zofia Plota i Marcin Chojnacki
Kostiumy: Dominika Onderska
Foto: Edyta Bartkiewicz
Producent: Kamila Polak

Dziesiąta rocznica ślubu w Paryżu? Ach jak cudownie - Charlotte już dopina walizkę! Zapowiada się wspaniale... gdyby nie kilka nagłych niespodzianek i "małych" sekretów, które tworzą pajęczą sieć, wplątując zarówno bohaterów jak i widzów. Henry traci pracę i wszystkie środki przeznaczone na podróż. Spełnienie paryskiego marzenia staje pod panicznym znakiem zapytania! Na pomoc przybywa Tristan - kreatywny sąsiad, który daje propozycję nie do odrzucenia... Henry, nie chcąc narazić się swojej żonie postanawia przyjąć niecodzienną ofertę! Ach..Czego nie robi się dla ukochanej żony? (...lub bardziej ze strachu przed nią!) call center o erotycznym zabarwieniu...to dopiero początek dobrej zabawy! Kiedy Charlotte wpada na trop tajemnic męża, po jej piętach zaczyna deptać Bloggins. Co ukrywa kobieta? Czego szuka detektyw? Czym zaskoczy nas każda pojawiająca się postać?

 
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
(291)

W lutym 2019 r Narodowy Balet Gruzji  Sukhishvili zaprezentuje swoje najlepsze i nowe tańce, i jak zawsze , zaskoczy publiczność fantastyczną choreografią, niesamowitą energią, i wszystko to pod akompaniament  pięknej muzyki na żywo w wykonaniu orkiestry !!!

Narodowy Balet Gruzji „Sukhishvili”

Unikalne show taneczne – 100 tancerzy i orkiestra na scenie.

Gruziński balet narodowy „Sukhishvili”  - jeden z czolowych i największych tanecznych zespołów świata, który posiada swoją własną orkiestrę. W swojej historii wyruszył na ponad 300 tournée, członkowie zespołu 11 razy objechali 5 kontynentów i 90 krajów, odbyli tysiące koncertów, które łącznie widziało dziesiątki milionów widzów na całym świecie!

Występ zespołu nazwano „najlepszym show na Broadwayu”, w Australii uznany był on za „ósmy cud świata”, a po koncercie na najsłynniejszej scenie w Lа Scala, kurtynę podnoszono aż 14 razy, pobijając tym samym rekord Caruso (podniesienie kurtyny 11 razy).

Gruziński Balet Narodowy „Sukhishvili” powstał 70 lat temu i bazuje na tradycyjnych tańcach narodowych, ale żeby występy były jeszcze bardziej spektakularne, powstały nowe układy, będące doskonałym połączeniem urokliwego folku i kroków współczesnych.

Elementy sztuki walki i akrobacje, bajecznie kolorowe kostiumy oraz dynamiczna, opowiedziana z niebywałą pasją historia sprawiają, że „Sukhishvili” stanowi doskonałe show dla całej rodziny: od dzieci aż po seniorów.

Zespół cały czas odświeża i aktualizuje swój program. W ramach europejskiej trasy koncertowej roku 2019 - widzowie zobaczą najnowszy program koncertu, otrzymają z niczym nie porównywalne emocje i potężny ładunek energii, który można uzyskać tylko na koncercie Narodowego Baletu Gruzji "Sukhishvili"

NIEBEZPIECZNE TAŃCE GRUZIŃSKICH MĘŻCZYZN

„Spróbujcie skoczyć w powietrzu, podginając kolana pod siebie. Potem upadnijcie na klęczki na podłogę i skoczcie ponownie, żeby znów upaść i kontynuować! A potem kręćcie się na palcach w miękkich butach z taką szybkością, żeby nikt nie rozpoznał waszego własnego oblicza. A potem zróbcie okrążenie wokół sceny na klęczkach. Urzeknijcie przepiękne damy, które obserwują spokojnie i figlarnie wasz śmiały taniec, który stara się wywalczyć ich przychylność”.

The Washington Post (USA)

SZTORM NA SCENIE

„Gruzińscy artyści – sama doskonałość. To nawet nie taniec, to – lot. Sztorm na scenie”.

Daily Mirror (Great Britain)

CZAR Z GRUZJI

„Dwie i pół godziny przelatują jak sekundy, nim zdążysz spostrzec, patrzysz z ogromną uwagą i zastanawiasz, czym zachwycasz się bardziej – muzyką, pięknymi kostiumami, sztuką czy niewiarygodną techniką tancerzy, bogatymi w tradycje Gruzji”.

New York Post (USA)

 

 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
05.02.2019, 19:00 Hala Urania
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
 KUP BILET
12.02.2019, 19:00 Hala Arena
 KUP BILET
Podziel się swoją opinią o stronie