Kupuj taniej bilety w aplikacji mobilnej biletyna.pl - bez opłaty serwisowej

* promocja trwa do 31-08-2022

spektakl Krakowski Festiwal Tańca 2022

“Części ciała” - Ramona Nagabczyńska | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA

spektakl Krakowski Festiwal Tańca 2022

“Części ciała” - Ramona Nagabczyńska | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA

“Części ciała” - Ramona Nagabczyńska  | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA - spektakl
Dodaj do ulubionych
Ulubione

“Części ciała” - Ramona Nagabczyńska

rozmowa z artystami_tkami, prowadzenie: Dominika Szala-Wentland
czas trwania: 50 min

Choreografia/Choreography: Ramona Nagabczyńska
Współpraca dramaturgiczna/Dramaturgy support: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska
Opieka artystyczna/Artistic support: Philippe Riéra
Muzyka/Music: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince
Światła/Lights: Jędrzej Jęcikowski
Kostiumy,rekwizyty/Costiumes,props: Nagi Gianni
Produkcja/Production: Fundacja Burdąg
Partnerzy/Parnters: Centrum w Ruchu, CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin, Komuna//Warszawa
Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa/Realized with the funds of the Capital City of Warsaw.

Solo Części ciała jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak i zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, generującym znaczenia, emocje i tożsamości.
Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom.
Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?

Body Parts is the outcome of a choreographic fascination with the face. The performance looks into both its anatomy and physiology and its ability to be an ever-changing image which generates meaning, emotion and identity.
Traditionally, the face is considered to be the interface of a human being's psyche and its discourse is charged with romantic phrases. The face is a body part that we pay particular attention to and one which generates a great amount of empathy via motor neurons. Meanwhile, as with any other body part, its use and reception changes under the weight of history and specific cultural norm.

WIECEJ INFORMACJI O FESTIWALU:
www.krakowskifestiwaltanca.pl

CZYTAJ WIĘCEJ

Recenzje i opinie: “Części ciała” - Ramona Nagabczyńska | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA

Brak recenzji

Polecane z kategorii spektakl