inne

Open Stage

inne

Open Stage

Open Stage - Bilety

Open Stage | Bilety Online, Opis, Recenzje | 2020, 2021

SCENA ELEKTORALNA
Open Stage - przegląd krótkich form tanecznych
Wieczór w ramach programu: Warszawska Platforma Tańca

Wstęp wolny. Wystarczy zarejestrować się przez stronę internetową:
http://warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html

Program wieczoru:

Open Stage to wydarzenie w ramach projektu Warszawska Platforma Tańca, podczas którego artyści/tancerze mogą się zaprezentować szerszej publiczności i zaistnieć w warszawskim środowisku artystycznym, na polu tanecznym. Podczas wieczoru mają możliwość wystąpić zarówno adepci uczelni o profilu tanecznym, jak i profesjonalni twórcy i choreografowie, pojedynczy artyści oraz zespoły taneczne, którzy mogą zaprezentować skończone projekty sceniczne oraz work in progress.
Podczas wieczoru Open Stage tegorocznej edycji WPT 2015 wystąpią:

1. Zakochanie - spektakl w choreografii Dagny Baczyńskiej-Kissas do muzyki Bogny Lewtak-Baczyńskiej składa się z 3 utworów muzyczno-słownych: Romans, Kołysanka i Piosenka indiańska. Choreografia przedstawia 3 sceny do powyższych utworów: Wspomnienie, Oczarowanie i Los.
Dagny Baczyńska-Kissas - pianistka, kompozytorka, teoretyk muzyki i tancerka. Laureatka II nagrody (2011) za Etiudę baletową do Poloneza F. Chopina (własna choreografia i wykonanie) na Multimedialnym Konkursie "Chopin XXI wieku" w Niepokalanowie. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, wydziałów: Fortepianu, Teorii Muzyki i Studiów Podyplomowych ( Fortepian). W latach 1994-2005 kształciła się w kierunku tańca klasycznego (Studio Taneczno-Aktorskie H. Kamińskiej przy ul.Moliera) m.in. u: E. Głowackiej, A. Rymaszewskiego, R. Smukały oraz tańca współczesnego i nowoczesnego (u A. Dziurosz i M. Lubienieckiej), na kursach Tańca Dawnego u R. Maciuk-Agnel, Flamenco, Modern. Tańczyła w Zespole Pieśni i Tańca Politechniki Warszawskiej. Występowała na koncertach Studia Taneczno-Aktorskiego w Warszawie (Teatr na Woli, POS Baletowa im. R.Turczynowicza. W 2008 r. występowała solo we własnej choreografii do utworu Georgiosa Kissas (spektakl Dziwno-twory autorstwa i w reżyserii Mai Baczyńskiej). Jako pianistka koncertuje w Polsce i za granicą, brała udział w eliminacjach XV Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina w Warszawie, w IV Międzynarodowym Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu. Laureatka nagród za płyty pianistyczne, na których wykonuje kompozycje własne i F. Chopina. Pisze artykuły na temat wykonawstwa muzycznego i tańca.

2. Dramaqeen Marii Jękot to studium osobowości neurotycznej, którą większość ludzi nazywa przewrażliwieniem czy dramatyzowaniem. Tancerka w spektalu próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest zdefiniowanie faktycznego problemu i czy samo szukanie problemu jest problemem samym w sobie?
Maria Jękot - urodzona w 1988 roku w Katowicach. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku taniec o specjalności Choreografia i Teoria Tańca. Była stypendystką programu Erasmus w Falmouth University w Wielkiej Brytanii. Studiowała także na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu PWST L. Solskiego w Krakowie oraz w Państwowym Studium Aktorskim przy Teatrze Jaracza w Olsztynie. Od 2008 roku szkoli się w technice tańca współczesnego, klasycznego oraz jazzowego uczestnicząc w licznych warsztatach i festiwalach. Od roku 2011 współpracuje z Anną Piotrowską i Teatrem Tańca Mufmi.

3. Świnia, krowa, małpa, wiedźma! Aleksandry Staśkiewicz to opowieść o złości. O mocy, jaką daje i odbiera gniew. O furii, bezdechu, wyczerpaniu i smutku.
Aleksandra Staśkiewicz - urodzona w 1983 roku w Koninie. Absolwentka Instytutu Sztuk Pięknych w Zielonej Górze. W 2014 roku podczas Warszawskiej Platformy Tańca w ramach Open Stage zadebiutowała pokazem improwizowanym pt.: Słój boli.

4. Etiuda Nieobliczalność powstała pod opieką artystyczną Iwony Olszowskiej w ramach kursu Podstawy Choreografii Scenicznej w Krakowie. Tematem solo jest kontrola. Praca nad etiudą polegała na improwizacji i poszukiwaniu swoistego języka ruchowego w oparciu o takie metody jak (m.in.): Body Mind Centering, analiza ruchu Labana, dynamic phrasing, Six Viewpoints, praca z obrazami mentalnymi, zmysłami, psychologią gestu. Efektem tych głębokich i szeroko zakrojonych poszukiwań ruchowych jest osobista opowieść o stworzonym przez twórczynię - Agnieszkę Sterczyńską - osobliwym świecie nieobliczalności, o byciu pod, wymykaniu się spod, wychodzeniu poza.
Agnieszka Sterczyńska ? absolwentka kulturoznawstwa na UW (magisterium z wyróżnieniem za pionierską pracę o GaGa). Warsztat taneczny rozwija na regularnych kursach i warsztatach. Najwięcej zawdzięcza Karolinie Kroczak, z którą pracuje zarówno technicznie na zajęciach, jak i twórczo, tańcząc w jej projektach (m.in. Dali Square, Let it flow) oraz będąc w latach 2013-2015 członkiem performatywnej Grupy Z. Brała udział w Labie Nowego Tańca Marysi Stokłosy (2013), ukończyła Kurs Podstawy Choreografii Scenicznej w Krakowie (2014/15), realizując pod opieką artystyczną Iwony Olszowskiej solo Nieobliczalność. W lutym 2015 r. rozpoczęła naukę w Warsaw Dance Department. Doświadczenie sceniczne zdobywała współpracując z Karoliną Kroczak, Elwirą Piorun, Filipem Syczyńskim i Kaliną Duwadzińską. W październiku 2014 r. zadebiutowała jako choreograf spektaklu "Powiedz mi cokolwiek". Premiera odbyła się podczas gali finałowej Ogólnopolskiego Turnieju Poetyckiego "Orzech" im. Jerzego Kozarzewskiego w Nysie.

5. No rules to spektakl Teatru Tańca TEST, której założycielką jest Izabella Borkowska. Składaja się z dwóch, zdecydowanie różniących się części. Pozwoliło to na pokazanie wszechstronności zespołu, jego możliwości technicznych i indywidualności tancerzy. Część I (SMĘTY), opisuje różne ludzkie emocje i stany ducha. Codzienne czynności podkreślają lub stają w opozycji do choreografii. Poprzez taniec pokazane jest uleganie życiu, strach przed odrzuceniem, kompromis, ból, niepewność i nadzieja. Część II (ODMĘTY) to wizualizacje inspirowane symbolizmem i tzw. "trzema mądrymi małpkami", które nie widzą, nie słyszą, nie mówią. Czego? Do odpowiedzi na to pytanie tancerze nakłaniają widzów. Największym wyzwaniem to muzyka zespołu Metallica. Dla jednych jest ona religią, inni jej nienawidzą. To kompromis i pogodzenie obu frakcji.
Izabella Borkowska - choreograf, instruktor tańca. Ukończyła w 1993 Państwowe Studium Kulturalno-Oświatowe we Wrocławiu - Wydział Tańca. Posiada wiele certyfikatów międzynarodowych warsztatów i festiwali tanecznych. Jest autorem choreografii do ponad 50 spektakli muzycznych i tanecznych. Prowadzi krajowe i międzynarodowe warsztaty taneczne. Jej choreografie czterokrotnie były nagradzane na Global Education Festival w San Remo. Zdobyła też nagrody min. na New Prague Dance Festival, Milano Dance Competition, Hellas International Competition. W 2009 r. otrzymała nagrodę dla Najlepszego Choreografa na Barcelona Dance Award 2009. Współpracowała z: Studio Metro, Teatrem ROMA, Teatrem NA WOLI, Teatrem PALLADIUM, Teatrem ZAWIROWANIA. Na stałe pracuje z reżyserem Darkiem Sikorskim i jest choreografem Teatru Tańca TEST.

Organizator: Stowarzyszenie Strefa Otwarta
Projekt współfinansuje: m.st. Warszawa
Współorganizator: Mazowiecki Instytut Kultury

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Brak wydarzeń

Brak wydarzeń

Recenzje

Brak recenzji

Polecane