inne
VII Festiwal Warsaw Dance Days

inne

VII Festiwal Warsaw Dance Days

VII Festiwal Warsaw Dance Days - Bilety

VII Festiwal Warsaw Dance Days - Warszawa Sala widowiskowa Broadway, piętro 0, DK Kadr | Kupuj Bilety Online

sala: Broadway
wstęp: 10 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

7. edycja @Warsaw Dance Days – Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego – dedykowanego w całości młodym choreografom. W tym roku przez 3 festiwalowe dni na 2 scenach: 10 grudnia w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i 11-12 grudnia w Ośrodku Teatr Tańca Zawirowania na Belwederskiej swoje choreografie zaprezentują artyści młodego pokolenia z Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier.

10.12.2018 / godz. 19:00
Czas trwania: ok. 2h 30 m

Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32

11-12.12.2018 / godz. 19:00
Czas trwania: ok. 1h 45min (w tym 1 przerwa)
Ośrodek Teatru Tańca Zawirowania, ul. Belwederska 20/22
BEZPŁATNY WSTĘP, rezerwacja miejsc online: warsawdancedays@gmail.com
Pełen program Festiwalu: https://www.facebook.com/events/473164673173746/

Organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Stowarzyszenie Strefa Otwarta
Partnerzy: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Fundacja Scena Współczesna
Teatra Tańca Zawirowania, Warszawski Teatr Tańca, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Konzervatórium J. L. Bellu w Bańskiej Bystrzycy, Tanečni Konzervatoř w Pradze

Ravnfjær” / chor.Artur Grabarczyk / 30min
Trailer: https://youtu.be/EpacWZsInw0

Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
Spotkanie” / chor. Agnieszka Skorut / 10 min
Bo należy nam się maj” / chor. Agnieszka Januszek / 5 min
Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt” / chor. Łukasz Zgórka / 12 min
Multitude” / chor. Wojciech Marek Kozak / 25 min

Kompania Tańca Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Myśl ucieleśniona” / chor. Agnieszka Doberska i zespół / 22 min

Polski Balet Narodowy, Teatr Wielki – Opera Narodowa
Mów don’t move” / chor. Joanna Drabik / 17 min

„Ravnfjær”
h.art company
chor. Artur Grabarczyk
wyk. Agata Baran, Wiktor Bębacz, Agata Biela, Agnieszka Brzezińska, Stanisław Bulder, Sylwia Czubińska, Patrycja Kubiak, Dominika Lewandowska, Beata Miernik, Iza Prokopek, Przemysław Jarema Stokowiec, Konrad Zagajewski
Produkcja: Akademia Teatru Tańca Zawirowania
Ravnfjær to spektakl oparty na mitologii nordyckiej oraz na zwyczajach i rytuałach ludności Normańskiej z przełomu VII-XII w. Jest to swoisty collage, który w abstrakcyjny sposób zabiera w podróż po sagach i mitach. Podobnie jak na inne indoeuropejskie systemy wierzeń, na mitologię nordycką składają się mity o bogach i boginiach, bohaterach, cudownych krainach, powstaniu oraz końcu świata. Możemy znaleźć tu m.in. historie olbrzymów i karłów, śmierć Baldura, perypetie Lokiego, proroczą przepowiednię Ragnaroku, jak i nawiązania do świąt i obrzędów obchodzonych przez Normanów na cześć swoich bogów. Ravnfjær (czyt. :ravmfjer) przekładając z języka norweskiego oznacza „krucze pióra”, co wpasowuje się metaforycznie w strukturę spektaklu, ukazując mnogość i wielowarstwowość poruszanego tematu. Sam kruk jest symbolem śmierci, wojny, ale i mądrości. Jest także jednymi z atrybutów Odyna – boga Wszechojca, któremu towarzyszyły dwa kruki o imionach Hugin (Myśl) i Munin (Pamięć).

„Spotkanie”
chor. Agnieszka Skorut
wyk. Agnieszka Kramarz, Sebastian Wiertelak, Julia Lewandowska
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
Projekt Spotkania jest nie tylko spotkaniem dwóch osób będących na scenie. Jest również spotkaniem widza z dźwiękiem. Ławka, jako symbol spotkania, staje się pretekstem do wejścia w dialog dwóch przypadkowych osób, którym towarzyszy tzw. „oko zewnętrzne” dialogujące z nimi dźwiękowo. Głównymi założeniami projektu są powstające zależności dźwiękowo ruchowe, rytm i spontaniczne reagowanie na partnera.

“Bo należy nam się maj”
chor. Karolina Januszek
wyk. Sebastian Wylot, Karolina Januszek
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
Projekt Bo należy nam się maj stanowi rodzaj dialogu między tancerzami. Celem pracy była chęć wygenerowania wspólnego języka ruchowego oraz wzajemna wymiana energii. Na scenie widzimy Karolinę i Sebastiana, między którymi buduje się „jakaś” relacja w konkretnym momencie. „Nie” dla naddawania, „nie” dla postaciowania – czy to w ogóle możliwe? “Bo należy nam się maj” przede wszystkim bazuje na pracy z partnerem i zaufaniu.

“Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt”
chor. i wyk. Łukasz Zgórka
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu
Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt… siebie, mięśni, osobowości, ego, emocji. Projekt taneczny o rozkładaniu na czynniki pierwsze ludzkich lęków, obaw, pragnień, marzeń. Osobiste zmierzenie się z samym sobą. Podzielenie się obecnością, intymnością i emocją, poprzez fizyczny ruch i taniec. Próba znalezienia dobra, odnalezienia siebie w sobie, odbicia z widownią. Wykorzystanie energii, starcie się z nieokreśloną siłą w tańcu, nawiązania kontaktu z przestrzenią. Co w nas siedzi? Jak odnaleźć miłość? Jest to projekt solowy z wykorzystaniem fizyczności, w którym performer bada wewnętrzne siły, motywację do działania i szuka szczęścia. Wykorzystuje taniec do odnalezienia prawdziwego siebie. Poprzez język ciała i zmysły przekazuje swoją historię. Próbuje uchwycić marzenia, poznać siebie i przekazać to, czego nie da się opowiedzieć słowami. Spotkanie człowieka z człowiekiem. Ciała z ciałem. Mięśnia z mięśniem.

„Multitude”
chor. i wyk. Wojciech Marek Kozak

multitude (ang. mnogość, wielość) to proces kształtowania, stawania się. Podejmuje temat obcego poruszającego się w strukturach społecznych, jego dążeń, pragnień i przeżyć. Jest to podróż do świata wewnętrznego i zewnętrznego, w głąb cielesności i umysłowości. Konfrontuje ludzką potrzebę nazywania i klasyfikacji zjawisk z różnorodnością rzeczywistości.

„Myśl ucieleśniona”
Kompania Tańca AWF w Poznaniu
chor. Agnieszka Doberska i zespół
wyk. Weronika Skórzewska, Katarzyna Leszek, Joanna Kókiełka, Marta Szostecka, Aleksandra Piasta, Nikolina Wrona, Filip Hylewicz, Damian Drozd, Patryk Gorzkiewicz, Bartek Dopytalski, Wojciech Furman
Produkcja: Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Spektakl Myśl ucieleśniona jest filozoficzną podróżą umysłu w ciele w dosłownym znaczeniu słowa „podróż”, ale także w przenośni. Cytując jednego ze współczesnych Pitagorejczyków z greckiej wyspy Gawdos: „Lepiej jest podróżować z kimś. Wtedy jeden mówi: chodźmy tam a drugi na to: nie, chodźmy w drugą stronę. A jak jest trzeci to chce jeszcze gdzie indziej. I w końcu nigdzie nie idą, tylko zaczynają rozmawiać. I tu jest miejsce na filozofię.”

„Mów don’t move”
chor. Joanna Drabik
wyk. Joanna Drabik, Anna Hop (Polski Balet Narodowy, Teatr Wielki – Opera Narodowa)
Słowo bez grawitacji. Istnienie bez względu. Okoliczność bez wyjścia. Taniec bez reszty. Położenie bez sensu. Ruch bez przesady. Tekst bez ogródek. Przestrzeń bez przerwy. Mowa bez nawiasów. Krok bez powrotu. Gadka bez kitu. Mów don’t move.

———————-
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Siedziba: Dom Kultury Kadr
ul. Przemysława Gintrowskiego 32
02-697 Warszawa
————————————–
Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt CST współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr
Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, portal e-teatr, teatr dla was, portal teatralia.com.pl, miesięcznik TEATR, kwartalnik TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:
www.centrumsztukitanca.eu
https://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie

 

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Recenzje

Witam, pierwszy raz byłam na Festiwalu Tańca Współczesnego i przyznam, że byłam zauroczona talentem młodych ludzi. Mimo, iż festiwal skierowany jest przede wszystkim do młodych, to dla mnie - a przeżyłam już pół wieku - było to wyjątkowe przedstawienie, pełne emocji. Mogłam uczestniczyć tylko w pierwszej części Festiwalu i muszę przyznać, że najbardziej podobał mi się występ "Ravnfjaer"w chor .Artura Grabarczyka i :Multitude" w reż., chor. i wyk. Wojciecha Marka Kozaka. Uwielbiam taniec i były to dla mnie niezapomniane przeżycia. Z pozdrowieniami B.Lipińska
Spektakle były cudowne, bardzo fajny konferansjer. Artystycznie poziom różny, ale każdy zespół, który występował miał coś ciekawego do pokazania. Tancerze na bardzo fajnym poziomie :) Jedyną, ale dość dużą wadą były opóźnienia :( To już drugi raz w Centrum Sztuki Tańca, kiedy spektakl zaczyna się znacznie później, niż było w planie :( to niestety trochę zniechęca. Ale bardzo, bardzo na plus ankieta ewaluacyjna - ekstra pomysł z wydzieraniem odpowiedzi ;)
Oprócz sporego opóźnienia imprezy nie mam większych zastrzeżeń. Piękna sala teatralna i przestrzeń sceniczna, dobrze, że jest wykorzystywana do prezentacji tanecznych. Do tego przystępna cena biletu (chociaż serwis biletyna.pl stanowczo utrudnia jego zakup to minus). Doceniam możliwość prezentacji młodych twórców, ale niestety selekcja spektali mogłaby być bardziej wysmakowana. Choroerafie młodych tancerzy były znacznie ciekawsze i lepsze niż prezentacje, w których młodzi tncerze byli jedynie odtwórcami. Dwa najdłuże spektakle tego wieczoru były po prostu niepotrzebne. Warto też może zastanowić się, czy zapraszać tylko "po znajomości" czy może otworzyć nabór otwarty, choćby na jeden z wieczorów WDD.
Piękni ludzie, piękne wydarzenie, piękne doświadczenie

Polecane

Warszawa inne wydarzenia