
Nowość!
od 31.10.2025
Tango Cancion | Piazzolla-Ferrer
OPIS
Kup BiletyTANGO CANCION – to koncert poświęcony muzyce Astora Piazzolli z tekstami Horacio Ferrera.
Spotkanie dwóch wybitnych osobowości, argentyńskiego wirtuoza bandoneonu i kompozytora Astora Piazzolli oraz urugwajskiego poety Horacio Ferrera, przyczyniło się do powstania wielu wspaniałych dzieł w stylu tango-nuevo. Astor Piazzolla łącząc tango z muzyką klasyczną, jazzem i współczesną harmonią stworzył nowe tango koncertowe, które przeszło do historii muzyki jako styl muzyczny o nazwie tango nuevo. Horazio Ferrer od najmłodszych lat zafascynowany był twórczością Astora. Prowadził w MontevIdeo program radiowy Seleccion de tangos, którego celem było promowanie nowych trendów w tangu. Stworzył również El Club de la Guardia Nueva aby organizować koncerty dla muzyków którzy pomagali zrewolucjonizować tango. Pierwsze spotkanie Ferrera z Piazzollą w 1955 r., po powrocie Piazzolli z Francji, okazało się ważnym punktem zwrotnym w życiu Ferrera.
Od tego momentu zaczęła się ścisła współpraca obu artystów. Powstała wówczas słynna Operita Maria de Buenos Aires i wiele znanych przebojów m.in. Balada para un loco, Balada para mi muerte, Los paraguas de Buenos Aires.
Wybitny polski bandoneonista i akordeonista Wiesław Prządka, postanowił wybrać najpiękniejsze dzieła Piazzolli i Ferrera i przypomnieć fanom tanga największe przeboje. Do współpracy zaprosił znakomitego pianistę Rafała Karasiewicza z którym współpracuje już 18 lat oraz wybitną mezzosopranistkę Goshe Kowalinską, która na co dzień mieszka w Paryżu i śpiewa w operach na całym świecie. Poza operą fascynuje ją tango a w szczególności Amalita Baltar , która przez wiele lat współpracowała z Astorem Piazzollą. Artystka doskonale odnajduje się w klimatach tanga, a dowodem na to jest otrzymanie głównej nagrody im. Jana Kiepury w kategorii Śpiewaczki Roku 2021 za rolę w opericie Maria de Buenos Aires. Brzmienie całości wzbogacają specjalnie napisane aranżacje na orkiestrę kameralną.
Zapraszamy zatem na niesamowitą ucztę muzyczną, pełną emocji i wzruszeń, która na długo pozostanie w sercach słuchaczy. Podczas koncertu będzie można usłyszeć fragmenty operity Maria de Buenos Aires, słynną Balada para un loco , Chiquilin de Bachin i wiele innych przebojów.
Wykonawcy:
Gosha Kowalinska - vocal
Wiesław Prządka - bandoneon
Michał Karasiewicz - fortepian
Zbigniew Wrombel -bas
Orkiestra Cappelli Gedanensis
Gosha Kowalinska - mezzosopran
Artystka scen operowych urodzona w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczyna od nauki gry na pianinie i śpiewaniu w poznańskim chórze dziewczęcym « Skowronki ». W wieku trzynastu lat przeprowadza się de Francji, gdzie pokonuje kolejne etapy swojej edukacji muzyczno-teatralnej.
Po ukończeniu liceum, studiuje reżyserię dźwięku i jednocześnie zaczyna kształcić swój głos w Konserwatorium w Paryżu. Absolwentka z wyróżnieniem studiów wokalnych w Ecole Normale de Musique de Paris, swoje zamiłowania aktorskie rozwija rownież w szkole sztuk teatralnych Ecole Claude Mathieu, gdzie uzyskuje dyplom aktorski w 2009 roku. Karierę operowa rozpoczęła za granicą, ale od kilku lat również gości na polskich scenach. Główne partie mezzosopranowe takie jak Carmen, Amneris, Azucena, Mrs Quickly, Suzuki, Fenena, Maddalena, Mrs Grose, Gosha wykonywala na scenach teatrow takich jak Bunka Kaikan w Tokio, La Seine Musicale de Paris, Opera Saint Etienne, Opera Grand Avignon, Theatre Champagne de Troye, we Francji, Teatro lirico di Cagliari, Teatro Coccia di Novara, Teatro Mancinelli w Orvieto we Włoszech, Opera Teatr Narodowy we Lwowie, Opera d’Alger w Algierii, Festival Printemps Musical d’Essaouira w Maroku, Festiwal Opera Tigre w Argentynie, J K Tyl Theatre w Pilzen - Czechy. Spiewa pod dyrekcja miedzynarodowej slawy dyrygentow jak Laurent Petitgirard, Stefano Ranzani, Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Miguel Campos Neto, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Myron Yusupovych, Andrei Chevtchuk, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt…
Pasje do tanga, Gosha rozwijała najpierw na parkiecie. To w 2019 roku, Michał Znaniecki powierzył jej główną rolę w swoim spektaklu Maria de Buenos Aires gdzie jako Maria, Gosha zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej. W tym samy roku, spotkanie z Wiesławem Przadką zaowocowało kilkoma koncertami, między innymi w słynnym klubie Blue Note w Poznaniu, oraz zaproszeniem do współpracy przy płycie Quinteto Tango Nuevo, zadedykowanej Piazzolli, gdzie Gosha występuje gościnnie w niecodziennym dla siebie repertuarze tango.
Wiesław Prządka
Urodzony 6 marca 1964 roku w Wolsztynie. Absolwent Akademii Muzycznej im Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie akordeonu Henryka Krzemińskiego. Jeden z najwybitniejszych polskich akordeonistów i bandoneonistów, kompozytor, aranżer. Laureat I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Paryżu.
Sam zwykł mawiać, że urodził się po to, aby grać na akordeonie.
Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – BANDONEONU, instrumentu charakterystycznego dla tanga. Jak dotąd jest jedynym polskim bandoneonistą koncertującym na bandoneonie diatonicznym. Grając tango, a szczególnie muzykę dziś bardzo popularnego Astora Piazzolli, współpracował m.in. z Waldemarem Malickim, Trio REVIRADO, Tango Bridge, New Tango Bridge, międzynarodowym zespołem Distango, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Kameralną BALTIC NEOPOLIS oraz Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie występował w przedstawieniu „Tango Piazzolla”.
Szerokie horyzonty muzyczne Wiesława Prządki zaowocowały współpracą z największymi postaciami sceny muzycznej – Richardem Galliano, Jose Juniorem Mossalinim. Izydorem Leitingerem Hanną Banaszak, Grażyną Brodzińską, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Jadwigą i Tadeuszem Katami, Waldemarem Malickim, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Wodeckim, Krzysztofem Kilijańskim, Jackiem Wójcickim, Jackiem Kotlarskim, Chrisem Schittulli, Bohdanem Jarmołowiczem, Zbigniewem Górnym, Tomkiem Szymusiem, Tomaszem Tomaszewskim, Krzysztofem Jakowiczem, Filipem Wojciechowskim, Krzysztofem Meisingerem, Robertem Horną, Markiem Piątkiem, Rafałem Karasiewiczem, Zbigniewem Wromblem, Andrzejem Mazurkiem i in.
Wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette. To on udowodnił, że akordeon może z powodzeniem wkomponować się w najróżniejsze style muzyczne jak swing, jazz, tango, latino itd.
Jako wszechstronny artysta koncertuje na estradach całej Europy, a także Stanach Zjednoczonych.
Dyskografia artysty liczy ponad 20 płyt CD nagranych z własnym zespołem New Musette Quartet, z zespołem Hot Swing, New Tango Bridge, WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO oraz wybitnymi wokalistami i orkiestrami. Wydana w 2019 roku płyta ASTOR PIAZZOLLA SUITA TROILEANA z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS pod dyr. Anny Duczmal-Mróz otrzymała nominację do prestiżowej nagrody fonograficznej FRYDERYK 2020.
12 kwietnia 2021 – ukazał się najnowszy album LOS PAJAROS PERDIDOS z muzyką Astora Piazzolli nagrany przez WIESŁAW PRZĄDKA QUINTETO TANGO NUEVO z gościnnym udziałem wybitnej artystki Gosha Kowalińska. Płyta wydana przez wydawnictwo DUX.
Wiesław Prządka dokonał szeregu nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Szwecji, Niemczech, Holandii, Francji, Danii, Belgii, Włoszech. Dziś uważany jest za jednego z najwybitniejszych akordeonistów i bandoneonistów w Polsce.
Rafał Karasiewicz
Pianista, kompozytor i producent. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof Grzegorza Kurzyńskiego i ad. dr hab. Pawła Zawadzkiego. Od 2000 roku związany z wrocławskim środowiskiem artystycznym. Jako kompozytor, kierownik muzyczny, bandleader oraz dyrygent ma na swoim koncie współpracę z Teatrem Muzycznym Capitol, Teatrem Polskim we Wrocławiu, Teatrem Nowym w Poznaniu a także z Teatrem Ad Spectatores oraz Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu i Teatrem im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze. Przez wiele lat współpracował z Przeglądem Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Poza działalnością teatralną współpracował z Leszkiem Możdżerem, Krzysztofem Herdzinem, Krzesimirem Dębskim, Piotrem Dziubkiem, Orkiestrą Tomasza Szymusia, Krzysztofem Kiljańskim, Grażyną Łobaszewską, Justyną Szafran, Olgą Bończyk, Piotrem Baronem oraz Big-Bandem Aleksandra Mazura. Leader kwintetu KARASIEWICZ POWER SET. Jest autorem orkiestracji utworów polskiej muzyki filmowej, składający się na nominowany do Fryderyka album „CELULOID” w wykonaniu wirtuozów gitary: Marka Napiórkowskiego i Artura Lesickiego, wydany nakładem wytwórni V RECORDS. Prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną jako wykładowca w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2007-2018), Niepublicznym Studium Musicalowym CAPITOL (2004-2018), oraz w ramach Letnich Warsztatów Bluesowych w Puławach i Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w ramach Festiwalu Jazz Bez w Przemyślu. Pomysłodawca i założyciel Szkoły Animacji Muzycznej we Wrocławiu. Jako muzyk sesyjny, kompozytor i producent, wziął udział w wielu nagraniach płytowych (dyskografia licząca 12 płyt) oraz w wielu nagraniach programów radiowych i telewizyjnych. Od wielu lat zapraszany jako juror na festiwale piosenki i konkursy fortepianowe. Koncertował w wielu krajach Europy ( Niemcy, Francja, Włochy, Czechy, Słowacja, Ukraina ) oraz w USA.
CZYTAJ WIĘCEJ
CZYTAJ WIĘCEJ
Tango Cancion | Piazzolla-Ferrer
Tango Cancion | Piazzolla-Ferrer
26.01.2026
godz. 19:00
Dostępne bilety: 788
KUP BILET
|
Brak wydarzeń
Recenzje i opinie: Tango Cancion | Piazzolla-Ferrer
Brak recenzji