spektakl
3 spektakle w 1 wieczór CST: Kosieradzka/ Sterczyńska/ Ciesielski

spektakl

3 spektakle w 1 wieczór CST: Kosieradzka/ Sterczyńska/ Ciesielski

3 spektakle w 1 wieczór CST: Kosieradzka/ Sterczyńska/ Ciesielski - Bilety na spektakl teatralny

3 spektakle w 1 wieczór CST: Kosieradzka/ Sterczyńska/ Ciesielski | Bilety Online, Opis, Recenzje | 2019, 2020

Marta Kosieradzka / The doubts and reflections of Eve / Czas: 16 min.
Agnieszka Sterczyńska / Feel free not to escape Fromm / Czas: 20 min.
Tomasz Ciesielski / Karaoke / Czas: 45 min.

Trzy spektakle w jeden wieczór CST:

1.
Taneczny spektakl „The doubts and reflections of Eve” inspirowany jest wierszem Adama Zagajewskiego „Spróbuj opiewać okaleczony świat’” oraz biblijną historią Ewy. Tematem spektaklu jest kontrast pomiędzy niewiarygodnym pięknem i harmonią świata a jego smutkiem i brutalnością. W 2016 spektakl zdobył główną nagrodę w konkursie choreograficznym Warszawskiej Platformy Tańca, w 2017 został pokazany w wersji ‘’site-specific’’ na festiwalu Fuori Formato w Genui, w muzeum sztuki współczesnej Museo Villa Croce. Spektakl znalazł się również w finale 22th Festival of Choreographic Miniatures w Belgradzie.

Taniec i choreografia: Marta Kosieradzka
Muzyka: Adriano Fontana

MARTA KOSIERADZKA

Absolwentka wydziału grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie i Wydziału Tańca Artesis Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Studiowała również w Institute for Dance Arts w Linz. Po studiach występowała w spektaklu Jana Martensa „I can ride a horse without juggling so marry me’’.

Brała również udział w projekcie ’20 Jeunes choreographes pour Bruxelles 2013′ pod kierownictwem Marie Martinez. Tancerka w spektaklu „Ksenofonia” w reżyserii Jana Komasy i choreografii Mikołaja Mikołajczyka na Festiwalu Malta 2016. Współautorka licznych projektów video dance, prezentowanych na wielu międzynarodowych festiwalach. W 2017 jej film ‘City tissue’ otrzymał Grand Prix w konkursie ‘1 strona, 1 spojrzenie,180 sekund’ organizowanym przez Polski Teatr Tańca. Autorka spektakli realizowanych w ramach Akademii Tańca Zawirowania –„Where is Pablo?” i „The greatest show on earth”. Obecnie współpracuje z Teatrem Tańca Zawirowania, prowadzi zajęcia z tańca współczesnego oraz tworzy własne spektakle.

 

2.
Spektakl „Feel free not to escape Fromm” inspirowany jest opowiadaniem Sławomira Mrożka „Daję ci czas do południa…” oraz „Ucieczką od wolności” Ericha Fromma.

Zaczęło się od opowiadania Mrożka. Kiedy do akcji wkroczyła dramaturgia tańca, wszystko wywróciło się do góry nogami i zwielokrotniło do nieprzytomności. Powstała przestrzeń dla „Ucieczki od wolności Fromma. W międzyczasie do głosu doszedł ruch – wielość tanecznych sposobów widzenia świata i jeden choreograficzny mikrokosmos. Feel free not to escape Fromm. Spektakl został wybrany do sekcji Inkubator Tańca 7. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca SCENA OTWARTA w Centrum Sztuki Mościce (2017) i zaproszony na Taneczne Konfrontacje Europejskie Zawirowania (2017).

Choreografia: Agnieszka Sterczyńska
Taniec: Karolina Adaszek, Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Julianna Walczak, Irena Wiktor, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba

Tancerze są studentami I roku specjalności choreografia i techniki tańca w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

Muzyka: AGF „Privatebirds”, Juan Cristobal Tapia de Veer „”Utopia Descent” , „Utopia Theme Song Extended”, Cesária Évora „Historia de Un Amor”, idrioema „syntaxea”

Partner: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi

AGNIESZKA STERCZYŃSKA

Tancerka, choreografka, kulturoznawczyni. Absolwentka studiów magisterskich z choreografii – Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, 2017 oraz kulturoznawstwa – Uniwersytet Warszawski, Instytut Kultury Polskiej, 2014. Autorka pierwszej w Polsce pracy naukowej na temat Gaga -„Gaga – nowy rodzaj tańca?”. Szkoliła się w Warsaw Dance Department (2015) oraz skończyła Kurs Choreografii Scenicznej w Krakowie (2015), realizując pod okiem Iwony Olszowskiej solową etiudę „Nieobliczalność” nagrodzoną w konkursie Open Stage Warszawskiej Platformy Tańca. Uczestniczyła w Labie Nowego Tańca prowadzonym przez Marię Stokłosę (2013). Była członkiem eksperymentalnej Grupy Z (2013-2015) oraz grupy partneringowej Oddaj Ciężar pod kierunkiem Karoliny Kroczak (2016-2017). W 2018 roku spędziła miesiąc w Tel Awiwie, uczestnicząc w zajęciach Gaga/people i Gaga/dancers (również z członkami zespołu Batsheva Dance Company).


 

3.
Spektakl „Karaoke” jest taneczną wersją/artystyczną próbą wykorzystania mechanizmu japońskiej zabawy do skomentowania kondycji współczesnego człowieka. Jej/Jego codzienność zdaje się rozpływać w naśladowaniu, powtarzaniu, zastępowaniu siebie za każdym razem jeszcze ciekawszą wersją kogoś innego. Jak pisze Dubravka Ugrešić, karaoke daje możliwości „transformacji, metamorfozy i teleportacji (…)”, pozwala na ucieczkę „od autentycznego ja. JA stało się nudne i należy do innej kultury. Kultura narcyzmu zmutowała się w kulturę karaoke”.

Punktem wyjścia dla twórców są nie tyle popularne utwory wokalne, co różnorodne formy performansów – politycznych, społecznych i popkulturowych – traktowanych jako źródła kodów tożsamościowych zamkniętych w obrazach. W dialogu z nimi tancerki spróbują rozpoznać, z czego i jak zbudowana jest ich własna. Czy z masowo reprodukowanych, często opresyjnych wzorców są w stanie wypreparować kobiecą tożsamość?

Spektakl Tomasza Ciesielskiego
Choreografia stworzona w ścisłej współpracy z performerkami:

Liwia Bargieł / Emilia Biskupik / Agnieszka Janicka
Muzyka: Paweł Odorowicz i Joanna Chmielecka
Projekcje: Justyna Jakóbowska
Współpraca dramaturgiczna: Marta Olejniczak.
Lektor: Sean Palmer
Projekt kostiumów: DK Damian Kretschmer
Wykonanie kostiumów: ADA fashion Beata Bielak
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Współpraca produkcyjna: Aleksandra Łaba

TOMASZ CIESIELSKI

Performer, tancerz, badacz tańca pracujący głównie w Łodzi i Warszawie. Członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W latach 2011-2014 tancerz w duńskim zespole Granhøj Dans (spektakle Men&Mahler i Rite of Spring Extended w reżyserii Palle Granhøja; oba zdobyły nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014). Współpracował także m.in. z Robem Haydenem, Tomaszem Rodowiczem, Mikołajem Mikołajczykiem, Wojtkiem Mochniejem oraz Anną Piotrowską. Twórca performansów, m.in.: Sense-action (2012-2016), Koszty kwalifikowane/Taniec, moja miłość (2016), Idylluzja (2017). Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca 2016 (Stary Browar Nowy Taniec). Autor książki „Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej”. Współredaktor książki „Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy”. Doktorant w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego.

 

 

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Brak wydarzeń

Brak wydarzeń

Recenzje

Brak recenzji

Polecane