spektakl
„We_selle” Wojciech Mochniej

spektakl

„We_selle” Wojciech Mochniej

„We_selle” Wojciech Mochniej - Bilety na spektakl teatralny

„We_selle” Wojciech Mochniej | Bilety Online, Opis, Recenzje | 2019, 2020

 

„We_selle” Wojciech Mochniej

 Choreografia: Wojciech Mochniej

Light Koncept: Steve Isom, Wojciech Mochniej

Realizacja Oświetlenia: Grzegorz Polak

Dramaturg: Marcin Miętus

Muzyka : Wojtek Frycz

Artistic Director: Melissa Monteros

Asystent: Odessa Johnston

Producent: Aleksandra Machnik

Artyści: Daniela Komędera, Katarzyna Kubalska, Dominika Wiak, Monika Witkowska,

Katarzyna Pawłowska, Tomasz Ciesielski, Wojciech Kaproń, Wojciech Mochniej, Paweł

Urbanowicz

Produkcja Teatr Rozbark, m7 Production, W&M dance projects

Partnerzy : Lubelski Teatr Tańca, Centrum Kultury w Lublinie

 

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu

Zamówienia choreograficzne 2018.

Spektakl prezentowany w ramach Polskiej Sieci Tańca 2019.

 

Czas trwania: 70 min

Trailer: https://youtu.be/L3p8C-O5qPE

 

Skrócony opis spektaklu:

 

We_selle to projekt multimedialny łączący istotę Physical Theatre, wykorzystujący różne

techniki tańca współczesnego, performansu, improwizacji z projekcjami video i

soundscape’ami. Punkt wyjścia oraz główną oś spektaklu stanowi ceremonia zaślubin, która w sposób szczególny pokazuje przekrój osobowościowy weselników, ich skomplikowane relacje i wewnętrzną potrzebę rutyny. To przełomowy moment w życiu pary młodej, związany z tradycją i próbą utrzymania jej ciągłości. Wesele to nie tylko rezerwuar rozrywki, ale czas podpatrywania siebie nawzajem, dokonywania rachunku sumienia, a co za tym idzie

kreowania samego siebie w oczach innych. W ruchowym spektaklu pobrzmiewają echa klasyki: „Wesela” Wyspiańskiego, z którego zaczerpnięty został motyw rozpadu wspólnoty i relacji międzyludzkich, „Ślubu” Gombrowicza jako próby walki z formą oraz problemem komunikacji. W We_sellu nie zabrakło też odwołań do kultury współczesnej i popularnej, choćby do filmów Wojciecha Smarzowskiego, który moment wesela potraktował jako sytuację, w której jak w soczewce skupiają się wady człowieka i wychodzą na jaw drzemiące w nim demony.

 

Pełny opis spektaklu:

 

We_selle to projekt multimedialny łączący istotę Physical Theatre, wykorzystujący różne

techniki tańca współczesnego, performansu, improwizacji z projekcjami video i

soundscape’ami. Punkt wyjścia oraz główną oś spektaklu stanowi ceremonia zaślubin, która w sposób szczególny pokazuje przekrój osobowościowy weselników, ich skomplikowane relacje i wewnętrzną potrzebę rutyny. To przełomowy moment w życiu pary młodej, związany z tradycją i próbą utrzymania jej ciągłości. Wesele to nie tylko rezerwuar rozrywki, ale czas podpatrywania siebie nawzajem, dokonywania rachunku sumienia, a co za tym idzie

kreowania samego siebie w oczach innych. W ruchowym spektaklu pobrzmiewają echa klasyki: „Wesela” Wyspiańskiego, z którego zaczerpnięty został motyw rozpadu wspólnoty i relacji międzyludzkich, „Ślubu” Gombrowicza jako próby walki z formą oraz problemem komunikacji. W We_sellu nie zabrakło też odwołań do kultury współczesnej i popularnej, choćby do filmów Wojciecha Smarzowskiego, który moment wesela potraktował jako sytuację, w której jak w soczewce skupiają się wady człowieka i wychodzą na jaw drzemiące w nim demony.

 

„ (…)Choreografia Mochnieja jest niezwykle dynamiczna, efektowna, wymagająca,

konsekwentnie nawiązująca do ruchu codziennego; jedynie w niektórych fragmentach

odwołująca się do baletu, przywołująca echa prac Piny Bausch (… ) Energii (jeszcze!) dodaje

wyrazista muzyka Wojciecha Frycza, wizualizacje (odwołujące się do „polskich” obrazków:

kłosów zboża czy drzew nad wodą). Paradoksalnie, przy całym tym rozbuchaniu

inscenizacyjnym, „We_selle” wydaje się być spektaklem bardzo intymnym, osobistym. To

gorzkie (lecz jednocześnie pełne sentymentu) spojrzenie na współczesną Polskę (…)”

Recenzje spektaklu:

 

Mirosław Baran, Gdański Festiwal Tańca (9.06.2018)

https://www.facebook.com/notes/gdański-festiwal-tańca/gft-2018-relacja-3-mirosława-barana/1989529957785445/

 

Magdalena Mikrut- Majeranek, Dziennik Teatralny Katowice (28.06.2018)

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/weselne-demony.html

 

Hanna Raszewska, taniecPOLSKA (23.07.2018)

http://www.taniecpolska.pl/krytyka/557

 

Skrócony biogram choreografa:

 

Wojciech Mochniej

Tancerz, choreograf, pedagog. Urodzony i wychowany w Lublinie. Obecnie

mieszka i pracuje w Kanadzie, gdzie prowadzi swój zespół. W latach 1991-1994 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca.Wspólnie z Melissą Monteros założył Gdański Teatr Tańca oraz Gdańską Szkołę Tańca Współczesnego (1994-2001). W 2002r. GTT zmienił nazwę na W&M PHYSICAL THEATRE. Mochniej jest nie tylko tancerzem i choreografem, ale także wykładowcą na Uniwersytecie Calgary na Wydziale Tańca. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, choreografii, dance and the camera, improwizacji, performance i repertuaru.

 

Pełny biogram choreografa:

 

Wojciech Mochniej

Tancerz, choreograf, pedagog. Urodzony i wychowany w Lublinie. Obecnie

mieszka i pracuje w Kanadzie, gdzie prowadzi swój zespół. W latach 1991-1994 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca. W 1994r. Współpracował z artystami takimi jak: Anna Sokolow, Talley Beatty, Mark Haim, Stephanie Skura oraz Risa Jaraslow. Brał udział w produkcjach Alpo Aaltokoskiego (Finlandia), Avi Kaisera (Belgia/ Izrael), Pauli Ross, Davidy Monk i Darcy McGehee (Kanada). Jako artysta improwizujący współpracował i uczył się u Ray Chunga, Chrisa Aikena, Davida Dorfmana oraz Martina Keougha.

Wspólnie z Melissą Monteros założył Gdański Teatr Tańca oraz Gdańską Szkołę Tańca

Współczesnego (1994-2001). W 2002r. GTT zmienił nazwę na W&M PHYSICAL THEATRE.

Pracując nieprzerwanie (przez ponad dwadzieścia lat ) zespół występował w min. w Austrii,

Estonii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce oraz Kanadzie, gdzie teraz mieści się

jego siedziba.

Jego prace solowe były prezentowane min.w Calgary, na Festiwalu “Full Moon Dance” w

Finlandii, w Teatrze Narodowym w Warszawie oraz w wielu ośrodkach tańca w Polsce.

Mochniej był artystą rezydentem w Bruckner Conservatory (Austria) oraz na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Stworzył choreogra�ę w polskiej edycji „You can dance”. W Calgary był członkiem Theatre Junction Company of Artist oraz gościnnym nauczycielem zespołu Decidedly Jazz Danceworks.

Magazyn „Dance Europe” nagrodził jego solową pracę „Just po prostu” jako najlepszy

performance w kategorii „Male Dancer”. Otrzymał nagrodę miasta Gdańska i Lublina za zasługi dla tańca współczesnego w Polsce.

W 2018 r zrealizował spektakl pt .: We_selle w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018 Instytutu Muzyki i Tańca.

Mochniej jest nie tylko tancerzem i choreografem, ale także wykładowcą na Uniwersytecie

Calgary na Wydziale Tańca. Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego, choreografii, dance and

the camera, improwizacji, performance i repertuaru. Jako profesjonalny artysta tańca z

międzynarodowym doświadczeniem, działający na scenie kanadyjskiej i europejskiej, Mochniej przyczynia się do poszerzania perspektywy swoich studentów w zakresie tańca

współczesnego. Posiada bardzo wysokie wymagania odnośnie zaangażowania i rozwoju

swoich podopiecznych jako tancerzy. Głęboko wierzy w efektywność stawiania wyzwań,

podejmowania ryzyka oraz przekraczania granic komfortu.

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

Brak wydarzeń

Brak wydarzeń

Recenzje

Świetna scenografia, choreografia i dynamika ruchu. Genialne partnerowania i dobrze wykorzystane rekwizyty. Serdecznie polecam wszystkim.

PROMOCJA DNIA

-25%

Gdynia
20.10.2019 17:00

bilety od 45,00 zł

KUP BILET

Polecane