spektakl Krakowski Festiwal Tańca

„Tens” Marta Wołowiec, „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji” Aleksandra Bożek-Muszyńska, bilet łączony | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA ,

spektakl Krakowski Festiwal Tańca

„Tens” Marta Wołowiec, „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji” Aleksandra Bożek-Muszyńska, bilet łączony | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA ,

„Tens” Marta Wołowiec, „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji” Aleksandra Bożek-Muszyńska, bilet łączony | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA , - Bilety na spektakl teatralny

„Tens” Marta Wołowiec
koncepcja, choreografia, taniec: Marta Wołowiec
muzyka elektroniczna na żywo: Wojciech Kiwer
producent: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury
premiera: 4 września 2020 Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego "Kalejdoskop"

„Whatever you create will be influeneced by the energy you carry inside of you when you create it.”
– Akiroq Brost
Spektakl Tens eksploruje temat ciała jako generatora energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki. Tens to napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.
Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.
*Informacje pochodzą z portalu medyczny-blog.pl
„To było misterium energii, gestu i światła, poddawania się wewnętrznej sile i walce z nią” – fragment relacji Moniki Żmijewskiej dla Gazety Wyborczej z premiery spektaklu w ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Kalejdoskop.

„Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji” Aleksandra Bożek-Muszyńska
koncepcja, choreografia i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska
muzyka: na żywo Jakub Pałys, collage
reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
kostium: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Anna Czyżykiewicz
Spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance
koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Anikó Rácz
kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski
premiera: 03.10.2017, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Festiwal Ciało/Umysł
Partner strategiczny: Węgierski Instytut Kultury w Warszawie. Projekt współfinansowany przez: Miasto st. Warszawa, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu (Polska), Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Handlu (Węgry)

UWAGA: w spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe

„… Drogi widzu,
zamknij oczy,
niech pytanie to wyskoczy
w Twojej głowie,
Daj czas sobie na odpowiedź …”

Punktem wyjścia do pracy nad spektaklem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony na grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+. Inspiracją dla poszukiwań ruchowych, była estetyka kampu, zwłaszcza jego aspekt wizualny i swoista naiwność.

Ogromne podziękowania dla wszystkich kobiet, które zgodziły się wziąć udział w ankiecie oraz dla Anny Czyżykiewicz, Hanny Bylki-Kaneckiej, Jakuba Pałysa, Alexa Bradshawe'a i Anny Bojary.

BILETY NA WSZYSTKIE SPEKTAKLE FESTIWALOWE
https://biletyna.pl/spektakl/Krakowski-Festiwal-Tanca

CZYTAJ WIĘCEJ

Bilety

 KUP BILET

Brak wydarzeń

Recenzje „Tens” Marta Wołowiec, „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji” Aleksandra Bożek-Muszyńska, bilet łączony | KRAKOWSKI FESTIWAL TAŃCA ,

Brak recenzji

Polecane z kategorii spektakl