Jak wybrać odpowiedni system biletowy?

Jeśli reprezentujesz instytucję organizującą imprezy biletowane to prawdopodobnie potrzebujesz systemu biletowego. Widzowie chcą kupować szybko, łatwo i pewnie. Czyli przez internet.
Z drugiej strony system sprzedaży internetowej powinien być połączony ze sprzedażą w kasie. Bilety nie mogą się przecież dublować, a śledzenie gdzie kto dostał jakie bilety to dużo niepotrzebnej pracy. Lepiej zdać się na jeden zintegrowany system kasowo – biletowy.

Jak wybrać odpowiedni system?


To trudne zadanie. W tej chwili na rynku jest wiele rozwiązań. Możemy podpowiedzieć kilka wskazówek.

1. Wybierz system, który da Ci gwarancję


W trakcie prezentacji każdy sprzedawca opisuje swój produkt w samych superlatywach. Rzecz w tym, że trudno nie pracując na danym systemie od razu rozpoznać jakie ma zalety a jakie wady. Inaczej wyglądają Twoje potrzeby, jeżeli sprzedajesz bilety na imprezy sportowe a inaczej jeśli masz kino. Praca na wersji demo nie zawsze pozwoli Ci się w pełni zorientować w sprawności danego systemu. Dlatego najlepiej wybrać rozwiązanie, które daje Ci gwarancję zwrotu poniesionych kosztów jeśli po umówionym okresie użytkowania nie będziesz zadowolony i chciałbyś z systemu zrezygnować. Tylko najlepsze firmy mogą sobie pozwolić na udzielenie takiej gwarancji.

2. Wybierz system w chmurze

Na rynku istnieją z grubsza dwa rozwiązania techniczne dla systemów kasowo – biletowych. Lokalne i chmurowe. W przypadku rozwiązania lokalnego musisz mieć własny serwer i specjalistę do spraw IT, który o ten serwer zadba. Ponieważ dane zakupowe będą przechowywane na tym serwerze musisz mieć spełnione odpowiednie wymagania RODO .
W wersji lokalnej wgrywasz oprogramowanie na własny komputer.
A jak to wygląda w wersji chmurowej?
Wszystko masz dostępne przez przeglądarkę internetową. Jedyne co potrzebujesz to stałe łącze internetowe. W razie gdyby ono przestało działać zawsze możesz przerzucić się na internet mobilny zasilany choćby z telefonu.
Nie musisz martwić się o zabezpieczenia RODO – to wszystko leży po stronie firmy dostarczającej aplikację do sprzedaży biletów.
Z programem możesz łączyć się z dowolnego miejsca, nie tylko z Ośrodka Kultury czy Teatru. W każdej chwili masz dostęp do panelu administracyjnego gdzie możesz sprawdzić wszystkie parametry sprzedaży i wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
No i najważniejsze: w systemie chmurowym masz na bieżąco wprowadzane aktualizacje. Nie musisz żmudnie wgrywać od początku oprogramowania. Po prostu logujesz się przez przeglądarkę i pracujesz na nowej wersji systemu.

3. Wybierz system, który działa już w wielu instytucjach

Taki system, który ma dużo wdrożeń i istnieje na rynku od wielu lat z całą pewnością wprowadził udogodnienia, które rynek na nim wymógł. Jest dostosowany do potrzeb wielu instytucji, ale ponieważ nie był pisane pod jednego klienta, nie musi być drogi – wręcz przeciwnie, właśnie dlatego, że korzysta z niego wiele ośrodków może pozostać na rozsądnym poziomie cenowym.
Jeśli działa w wielu miejscach – warto skontaktować się z innymi ośrodkami i zapytać jak sprawdza się to rozwiązanie u nich. Z doświadczenia wiemy, że pracownicy Instytucji Kulturalnych, zwłaszcza Ośrodków Kultury chętnie dzielą się swymi uwagami i szczerze wypowiadają się na temat zalet i niedogodności różnych systemów na których przychodzi im pracować.

4. Wybierz system, który dobrze wygląda na telefonach komórkowych

Dlaczego? Bo w tej chwili ponad 65% sprzedaży biletów odbywa się poprzez urządzenia mobilne (głównie telefony komórkowe) i ta tendencja będzie się nasilać. Nie znaczy to, że musisz wybierać system, który ma własną aplikację mobilną – to niekoniecznie najlepsze rozwiązanie, widzowie niechętnie ściągają na telefon kolejną aplikację.
Bardziej uniwersalna jest technika RWD czyli Responsive Web Developement. Strona automatycznie dopasowuje się do wielkości ekranu, poszczególne elementy dobrze i szybko się wgrywają. Całość ładnie prezentuje się na każdym urządzeniu.
Zanim zdecydujesz się na system, sprawdź jak łatwo można poprzez jego stronę kupić bilet korzystając z urządzenia mobilnego.

Site Footer